BRUKSREGLEMENT FOR E-POST I ØYGARDEN KOMMUNE E-post i offentlege organ har mange bruksområde, alt frå formidling av enkle meldingar av privat eller uformell karakter, til overføring av informasjon m.m., som gjer at e-posten klart framstår som et saksdokument for organet. Saksdokument kan enten bestå av sjølve e-postmeldinga åleine, eit eller fleire vedlegg til e-postmeldinga, eller begge deler. E-postdokument som er saksdokument, må handsamast i samsvar med dei lover og regler som gjeld for arkivering, journalføring og innsyn. Arkivverdig e-post Arkivforskrifta §3-2 slår fast at dokument som blir sende eller mottekne via e-post og som etter form og innhald må reknast som saksdokument for organet, skal arkivmessig handsamast som saksdokument etter arkivforskrifta Det vil sei at e-post som er saksdokument, skal inngå i kommunens saksarkiv dersom den er gjenstand for sakshandsaming eller har verdi som dokumentasjon. E-post som inneheld opplysningar eller vurderingar som kan ha noko å seia for ei konkret sak, er å rekne som eit saksdokument. Eit døme kan væra nye opplysningar i ein forvaltingssak, til dømes ein byggesøknad eller eit skjenkeløyve. Ved tvil om kva som skal journalførast,- rådfør deg med sentralarkivet i kommunen. Dersom direkte adressert e-post viser seg å være eit saksdokument for kommunen, skal e-posten sendas vidare til kommunens sentrale e-postmottak for journalføring. Sakshandsamar må også sikra at mottekne e-post kan handterast også ved fråvær over lengre tid. Dette kan gjerast ved bruk av funksjonen i e-postsystemet for automatisk vidaresending eller automatisk svar. Øygarden kommune si offisielle e-postadresse (postmottak@oygarden.kommune.no) bør takast inn i brevark, internett, visittkort, informasjonsmateriell med meir. Sentralarkivet har ansvar for postmottaket, og skal kontrollera innboksen minimum 2 gangar daglig. Etikk for handtering av e-post
- Bruk fast signatur på utgåande e-post med informasjon som identifiserer deg.
- Les alltid gjennom meldingar før du sender dei. Kontroller at du har brukt korrekt adresse. Viss du sender med vedlegg, kontroller også at dei er korrekte.
- Presenter den viktigaste informasjonen først i e-postmeldinga. Vær kort og konsis.
- Hald orden i innboks og utboks – rydd jevnleg.
- Ver varsam med å sende e-post viss du er sint eller irritert.
- Unngå bruk av blindkopi. Det bør gå fram kven som får kopi av e-post.
- Bruk nøytralt format på e-posten og bruk enkelt språk. Unngå overdrevet bruk av store bokstaver, farga tekst eller utropsteikn. Føremålet ditt med dette kan lett mistolkast av mottakaren.
- Det skal ikkje sendes sensitive personopplysningar med elektronisk post.
- Graderte dokument i WebSak er sperra for sending pr. e-post.
07-02-2007 |